چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسالم سید لطف الله حیات الغیب - مدرسه کمالیه خرم آباد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: امروز استمرار اهداف عاشورایی نیازمند بصیرت و معرفت است؛ تنها با معرفت و شناخت اهداف عاشورا می توان تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی نمود.

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه امروز علاوه بر شور حسینی، باید نسبت به امام حسین(ع) نیز شناخت و شعور پیدا نماییم، اظهارداشت: با بصیرت و شعور حسینی می توان برای تحقق اهداف قیام عاشورا در جامعه تلاش کرد و به نوعی از بروز ناهنجاری های اجتماعی در جامعه پیشگیری نمود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مصلح و اصلاحگر بودند و بارها هدف قیام خود را اصلاح امت جدشان رسول الله( ص) ذکر نموده اند تصریح کرد:در زمان قیام عاشورا با گذشت قریب به ۵۰ سال از دین اسلام و وجود فردی فاسق و ظالم به نام یزید، امام حسین( ع) به عنوان هدایت گر جامعه به مخالفت با این نمونه فسق و فجور برخاست و نشان داد که دین اسلام دین ظلم ستیزی و آزادگی است.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، با اشاره به اینکه امام حسین( ع) احیاگر دوباره  اسلام بودند خاطر نشان کرد: اگر قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی(ع) نبود، اکنون چیزی از اسلام باقی نمانده بود لذا استمرار اسلام مدیون خون سرخ امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حیات الغیبی، با بیان اینکه امام حسین( ع) بنیان گذار مکتب حریت و آزادگی بودند و هم در زمان حیات و هم بعد از حیات خود شور و آزادگی را به جامعه هدیه دادند یادآور شد: امروز نیز استمرار اهداف عاشورایی نیازمند بصیرت و معرفت است؛ تنها با معرفت و شناخت اهداف عاشورا می توان تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی نمود. 

وی در پایان با بیان اینکه ولایت پذیری عباس بن علی (ع) در اطاعت از امام زمان خویش از ویژگی های شاخص برای شناخت جوانان نسبت به اصول معرفتی و اخلاقی است گفت:امروز نیز جوانان با تاسی از فرهنگ حسینی و با تبعیت از ولی فقیه و در سایه امام عصر( عج) با حضور پرشور خود در عزاداری سرور و سالار شهیدان اسلام به دشمنان جهان نشان داده اند روز به روز شعور و بصیرت خود را در شناخت اهداف عاشورا در جهان گسترش خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha